روزنوشته ها

وبلاگ شخصی محمدجواد علی محمدی

این ها را ول کن جلوی خون دماغ را بگیر!

شما در محله ای هستید که کسی تحویلتان نمی گیرد. البته خیلی دوست دارید که تحویل گرفته شوید. اما خوب ، پول و سوادتان کمتر از سایرین هست . شما تنها نیستید .چند همسایه هم دارید که خیلی با شما متفاوت نیستند. آن ها هم وضعیت مشابه شما دارند . شما چند روز یک بار توسط زور گیرها کتک زده می شوید و توهین می شنوید اما وضعیت شما خیلی توجه بر انگیز نیست چون بالاخره یک زورگیر یقه یک گدا (شما) را گرفته و طبیعتا چندان حساسیتی برای دیگران بر نمی انگیزاند. درست یا نادرست بالاخره وضعیت همین هست . شاید بعضی از این پولدارها کمی هم خوشحال شوند که زورگیرها دارند شر این فقیر فقرای گدا پیشه را از محله کم می کنند.
در یکی از روزها گروهی از این زورگیر ها - که اتفاقا بده بستانی هم با بعضی از این پول دارها دارند و بعضی شان خودشان اصلا بچه پولدارند! - جرات می کند و یقه یکی از بچه پول دارها را می گیرد.چشم تان روز بد نبیند. محله غرق ماتم می شود. بعضی بزرگان فقیر محله ، هم به رسم ادب و هم به رسم سیاسیت به پول دار تسلیت می گویند .شما هم خیلی دوست دارید که همدردی کنید و بگویید ما هم انسانیت سرمان می شود اما اساسا خیلی هم فرصت نیست . چون شما گدا پیشه ها اولا خود یکی از ریشه ها ی زورگیری در محله به حساب می آیید و به خانه بچه پولدار راه ندارید و باید روی دیوارها اعلامیه بچسبانید و به ایشان تسلیت بگویید. گداها بچه پول دار را ارزشمند تر از خود می دانند و اگر زورگیر هزار بار به شما تعرض کند ، کک هم آن دوست گدای شما را نمی گزد اما حالا که بچه پولدار از دماغش خون آمده گدایان محل همگی کاسه های گدایی شان را سه رنگ کرده اند (به رنگ لباس آن بچه پولدار) . میان گداها اختلاف هم افتاده است (مثل همیشه) که آقا ما باید به پولدار تسلیت موثرتری بگوییم بالاخره پولدارهم آدم است و شاید از این راه آن ها بفهمند که ما با سایر فقرا متفاوتیم و خیلی به شما نزدیکیم و ما را به جامعه پولدارهای محله راه بدهند. (شما آدم نیستید که تسلیتان خشکش زده .تسلیت خشک و خالی بزرگِ گداها که مهم نیست باید در این غم ، خون گریه کنید در خلاف جاذبه تا آسمان آبی سرخ شود!) البته از انصاف نگذریم که پولدارهای محله ، همه ی شما گداها را به یک چشم نمی بینند . یکی گدا دیگری گداتر و آن دیگری هم خیلی گدا . انواع دیگری هم گدا داریم گداهای در حال پول دار شدن ، گدای پررو ، حتی گدایی هم داریم که مثل پول دارها فکر می کند! (حتی گدای خیلی پول دار هم داریم) .خود زورگیر هم نوعی گداست که وقتی نوک شمشیرش به سمت ما پول دار ها برگشت باید برش گردانیم به سمت گداهای محله که برای ما شاخ شده اند. از همین روست که این گداها را هر از گاهی خود ما پول دار ها تامینش می کنیم و می فرستیم پی سایر گداها
.(اشغل الظالمین باالظالمین!)
این ها را ول کن جلوی خونِ دماغِ بچه پولدارِ را بگیر!


پی نوشت یک: طبیعتا من با رفتار رسانه ها مشکلی ندارم که خبر فرانسه را بیش از لبنان بازتاب داده اند و رنگ و لعاب داده و زیر میکروسکوپ گذاشته اند ؛ کار رسانه همین را ایجاب می کند و واقعا این اتفاق در فرانسه برای غالب مخاطبان عجیب هم بود.

پی نوشت دو : همچنین نمی توانم با کسانی که پرچم فرانسه را به نشانه تسلیت بر عکس پروفایلشان گذاشته اند مشکلی داشته باشم. چرا که تسلیت گفتن و همدردی ما نهایت انسانیت و احترام است.

خطرناک ، کرخت شدن همگی ما نسبت به قتل و کشتار فله ای افغان ها و فلسطینی ها و لبنانی ها است. البته این هم طبیعی است ولی انسانی نیست . همانطور که گفته اند ذبح حیوان توسط زن مکروه است حتی اگر سر مرغ باشد چون قساوت قلب می آورد. شاید شنیدن مکرر خبر کشتار مردم در خاورمیانه ما را نسبت به این موضوع بی تفاوت کرده است. نمی دانم شاید داریم قسی القلب می شویم. که اگر این شدیم با داعش فرقی نخواهیم داشت ، حتی اگر عکس پروفایلمان را سه رنگ کنیم!


  • ۱۷۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan